neděle 13. února 2011

Ježek/Le Hérisson 2009

trailer k filmovému zpracování knihy S elegancí ježka (L´Élégance du hérisson) od autorky Muriel Barberyové:








Informace o filmu na stránkách CSFD











Film je dost odrbaná kniha. Spoustu toho ve filmu chybí (ani zmínka o sestře, manželovi, vypadly i některé postavy...), ale na druhou stranu něco přidali (líbil se mi nápad se zlatou rybičkou, s "kalendářem", který si Paloma kreslila na zeď - ten byl opravdu originální). Dalo by se říci, že film se knihou volně inspiroval. Vím, že není možné knihu natočit slovo od slova stejně, ale tady toho opravdu mnoho chybí. Především myšlenky. Nesnadný úkol, vím, ale ne nemožný, jak dokazují jiné filmy.


"Všechny šťastné rodiny
jsou si podobné,
každá nešťastná rodina
je nešťastná po svém."



Domovnice vypadala a na první pohled působila přesvědčivě domovnicky. Film jsem si pustila v českém dabingu, hlas paní Michelové nemohli vybrat lépe. Herečka drahnou chvíli od začátku filmu nepromluví. Celou dobu jsem napjatě čekala, jestli to pokazí (jak tomu nemálokdy bývá) nebo budu příjemně překvapená. Kdyby Josiane Balasko uměla mluvit česky, byl by její hlas přesně takový, jaký měla paní Michelová v českém znění.

summa summarum
Adaptace pobavila, zabila hodinu a půl volného večera a skončila. Teď vymažu film z pevného disku svého počítače a už ho nejen nikdy neuvidím, ale nejspíš si na něj už ani nevzpomenu. Na druhou stranu, abych filmu nekřivdila - párkrát jsem se zasmála, párkrát jsem se zlomyslně ušklíbla a bylo mi smrti paní Michelové stejně líto jako v knize.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...