sobota 5. března 2011

sobotní potěšení

Pes nemocný a tak jsem si musela udělat alespoň nějakou radost. Navíc vidina dne z poloviny stráveného v supermarketu na náladě taky nepřidá.
vydání románu z roku 2001, které
mám v knihovně

Euromedia, 2001
edice KLASIKA

Miluji period drama a Jane Austenová je mezi filmaři více než oblíbená. Ale číst jí? No, už hooodně dlouho mám ve skříni její knihu Emma. Ještě když jsem byla na základní škole, přišla mi z knižního klubu (kterého v té době byla mamina členkou). Objednala jsem si jí potom, co v televizi běžela filmová adaptace této knihy s Gwyneth Paltrow v hlavní roli. Bohužel jsem jí po pár stránkách odložila do knihovny, kde zůstala do dnes. Přišel ale čas to změnit.

V polici s několika knihami (v Písku v Tescu není velký výběr) ležela kniha s názvem Pýcha a přemlouvání. Tak tenhle název jsem ještě neslyšela. Opravu to napsala Jane Austenová? Nebo se zase někdo zkouší přiživit? Musela jsem si přečíst informace vydavatele, abych se dověděla, že takto se rozhodli přeložit román Persuasion. Jako by nestačilo, že už se v češtině vydával pod názvem Anna Elliotová. Ono vůbec problematika překladu názvů by vydala na dlouhý článek, ale nejsem zrovna člověk k tomu povolaný. Jen si stačí pamatovat, že Persuasion, Anna Elliotová a Pýcha a přemlouvání jedno a totéž jsou....

Ještě mi zbývá více než polovina knih na seznamu a tak si budu muset ještě pěknou chvilku počkat. Už teď se ale těším až si přečtu novou knihu a pak se pustím do té tolik let odložené Emmy.


A tady už je obálka mé dnešní radosti. Musím pochválit moc hezký obal. Ten obrázek je opravdu krásný.

nakladatelství LEDA
a nakladatelství Rozmluvy 2010,

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...