pátek 9. března 2012

První kniha pro Tea & Books Reading Challenge

Ještě stále dočítám Doktorku, ale do konce už mnoho nechybí. Podle plánu ji zvládnu tento víkend a pak.... Je čas se aktivně zapojit do Tea & Books Reading Challenge Pravidla této výzvy jsou jasná - kniha se 700 a více stranami. Sama jsem zvědavá, jaké úrovně se mi podaří do konce roku dosáhnout.

Kterou knihou začnu? Původně mě napadla Russka od Edwarda Rutherfurda, ale nakonec dám přednost fantazy sérii Píseň ledu a ohně. Prozatím v knihovně leží zakoupený první díl - Hra o trůny.

Proč dostala tato kniha přednost? Mám ráda země od nás na východ a tak Russka je román přímo pro mě, ale v dubnu začíná vysílání druhé série Hry o trůny. Nechci, aby mi bylo z knihy vše vyzrazeno dřív, než se k ní vůbec dostanu. Všude knižní sérii chválí, tak doufám, že nebudu litovat.


Seriál mne zaujal hned. Úplně ze začátku mě ohromila Zeď. Vypadala monstrózně a zároveň úžasně. Nejsem žádným fandou fantazy (alespoň dosud jsem k tomuto žánru nijak netíhla, nelákal mne, ale to se nyní může změnit) a proto mě na seriálu zaujalo to, jak působí spíš historicky. Prvky z fantazy literatury tu spíš působí jako by tu byly jen proto, aby měl autor volnou ruku a nemusel se držet historických mantinelů.

V televizním zpracování mám nejvíce oblíbenou Aryu. A proto mě naštvalo, jakým způsobem byla první série ukončená - Arya v přestrojení odjížděla ke zdi. To není dobrý konec první série, když druhá následuje až za celý rok po ní. Kdo má tak dlouho čekat?

Nezbývá než doufat, že budu mile překvapená - knihou i pokračováním seriálu.


Romány z Tea & Books Challenge zároveň spadají mezi knihy, které lze zařadit do další výzvy - Historical Fiction Reading Challenge 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...