sobota 24. března 2012

kniha # 22 Hra o trůny

název: Hra o trůny
originální název: Game of thrones
autor: George R. R. Martin
prvně publikováno: 1996
------------
moje vydání
nakladatelství: Talpress
rok vydání: 2011
počet stran: 848
ilustrace: žádné

"Měli bychom se vydat zpátky," zamlumlal Gared, když les kolem  nich začal tmavnout.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Průhledná křídla se rozvinula a zavířila vzduchem a poprvé po stovkách let noc ožila písní draků.

O knize Hra o trůny jsem nikdy neslyšela. Stejně tak o jejím autorovi G. R. R. Martinovi. Poprvé jsem se s obojím setkala až na internetu, kde se psalo o připravovaném seriálu v produkci HBO, který měl být natočen na motivy knih právě tohoto autora. Řekla jsem si, že to bude prostě jen další fantazy seriál na který se možná někdy podívám.
 
tato kniha je součástí
Tea & Books Reading Challenge ....
Podívala jsem se na celou první řadu a těšila se na druhou. Už jen proto, že první řada skončila pro mě v jednom z nejzajímavějších okamžiků - a to když Arya odjížděla na sever. Arya byla z celého seriálu moje nejoblíbenější postava. Oblíbených jsem měla víc, samozřejmě, ale nejmladší Starkovic děvče mi bylo nejsympatičtější. 

Pak se na internetu začaly objevovat informace o tom, jak pokračuje natáčení druhé série, ale do odvysílání zbývalo ještě spoustu času a já tak přemýšlela, jak asi všechno bude dál pokračovat, protože autor se nezdráhal popravit postavy, které se zdály pro příběh nejdůležitější. To je dobré i špatné - tím se celý děj stává více nepředvídatelným a do popředí mohou postoupit jiné postavy, ale zároveň většinou zemřou zrovna ty, kterým fandíte ....
... a také Historical Fiction
Reading Challenge

Tak a teď ke knize konkrétně.
Ned Stark je vyzván králem, aby přijal místo králova pobočníka místo zemřelého Jona Arryna. Ned není nadšený, ale odmítnout nemůže. Odjede ze svého sídla Zimohradu na jih s králem. Společně s ním odjíždějí i jeho dvě dcery Arya a starší Sansa, která se má v budoucnu stát ženou korunního prince. Na Zimohradu zanechává svou ženu, nejstaršího syna Robba a oba nejmladší syny Rickona a Brana, který ochrnul po pádu z věže. Ned odhalí tajemství královny Cersei o původu jejích dětí, musí proto zemřít. Jeho poprava vyvolá válku.

Pán severu má mimo svých "oficiálních" dětí ještě nemanželského syna Jona, zvaného Sníh. Sníh je tradičním příjmením bastardů na severu. Jon odjíždí na Zeď, kde má strážit svět před nebezpečím, které se ukrývá za jejími hradbami.

Každé z Nedových dětí má svého zlovlka, kterého vychovává od štěněte.

Příběh jsem opravdu jen naťukla, protože vtěsnat 850 stránkovou knihu do jednoho příspevku na blogu, není možné. Navíc, proč prozrazovat tajemství, stačí naznačit.

Příběh byl pro mě v Hře o trůny dost předvídatelný, protože znám seriál natočený na motivy knihy. To byla i moje hlavní obava - nebude mě nudit číst něco, co už znám? Nenudilo, i když žádné překvapení na mě z knihy nevybaflo. Jsme zvědavá, jak se autorovi podaří udržet děj v dalších knihách - při tak rozsáhlém díle musí být ohromně těžké vyhnout se opakování, nabízet stále něco nového a nestat se předvídatelným a nezačít nudit.
Kniha nabízí přesně to, co seriál. Jestli se vám líbil, rozhodně se nemusíte bát přečíst si i předlohu.



Zbabělec dokáže být stejně statečný jako kterýkoli člověk, když neexistuje nic, čeho by se musel obávat. A všichni si plníme svoji povinnost, když za ni nemusíme platit žádnou cenu. Jak snadné nám to připadá, kráčet po cestě cti. Jenomže dříve nebo později v životě každého člověka přijde den, kdy to snadné není, den, kdy se musí rozhodnout. (680)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...