pátek 30. března 2012

kniha # 23 Střet králů

název: Střet králů
originální název: A clash of kings
autor: George R. R. Martin
prvně publikováno: 1998
------------
moje vydání
nakladatelství: Talpress
rok vydání: 2011
počet stran: 944
ilustrace: žádné

Ocas komety se táhl přes úsvit, rudý šrám, který krvácel nad skalisky Dračího kamene jako rána na růžovopurpurové obloze.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Já taky nejsem mrtvý.

Střet králů navazuje na předchozí knihu Hra o trůny. Tento díl bude mít seriálovou premiéru někdy v dubnu a tak byl děj knihy pro mě tajemstvím. Hodně se to projevilo na rychlosti mého čtení, stejně jako na horlivosti s jakou jsem se zakousávala do další a další kapitoly a stále se nemohla přinutit přestat, protože já prostě musela! vědět, jak to dopadne.

kniha je součástí
Tea & Book Reading Challenge
Má obliba jednotlivých postav se nijak výrazně neposunula. První místo stále zaujímá Arya a hned za ní se drží Jon. Nově mě stále víc a víc zajímají kapitoly Tyriona. Nejen díky jeho mazanosti, ale také je podle mě postavou někde "mezi" - je Lannisterem, stojí na jejich straně, ale jeho vlastní rodina dělá všechno proto, aby je nenáviděl. Zajímá mě, jak dlouho vydrží snášet nevděčnost vlastního rodu a jestli ne, jakým způsobem se jí rozhodne řešit.
kniha je součástí
 Historical Fiction Reading Challenge 2012
Naopak nejméně zajímavé pro mě byly kapitoly Davos a Theon, i když obě značně zamíchaly dějem.

Ke konci knihy zmizne Ohař, který je podle mě také takovou dvojitou postavou. Jaký je navenek musí být každému jasné, ale co se skrývá uvnitř tuší možná jen Sansa (aniž by si to uvědomovala).

Myslím, že už teď - po dvou knihách - můžu prohlásit, že Píseň ledu a ohně aspiruje na nejlepší knihu (v tomto případě spíš knižní sérii) tohoto roku. Opravdu, jak jsem tomu sama nevěřila, musím uznat, že čtu téměř bez ustání - četla jsem celý víkend do půl třetí ráno (dokonce i vycházky se psem se nějak zkrátily, na internet jsem nechodila každý den a navíc mi to vůbec nevadilo - a to je co říct, protože patřím mezi internetoholiky).

O čem se musím zmínit je jídlo. Taky vám připadá tak nelákavé? Mě teda hodně. Jídla, která popisují jako vybrané lahůdky by mě absolutně vůbec nelákala. Spíš naopak. Jenže co se ve středověku běžně vařilo, dnes by nás asi dost zaskočilo.

Osobně druhý díl série (Střet králů) řadím v oblíbenosti nad první (Hra o trůny). Pravděpodobně proto, že sem opravdu netušila, co bude dál.


"Duchové jsou všude," řekl ser Jorah tiše. "Nosíme si je s sebou, kamkoli jdeme."



Střet králů je mojí druhou knihou v Tea & Books Reading Challenge.
Díky tomu jsem prozatím dosáhla úrovně Chamomile Lover.
Nalézáme se na konci první třetiny roku 2012 a tak doufám,
že dosáhnu ještě vyšší úrovně než dosud.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...