sobota 14. ledna 2012

kniha # 15 Sittafordská záhada

název: Sittafordská záhada
originální název: The Sittaford Mystery
autor: Agatha Christie
prvně publikováno: 1931
------------
moje vydání
nakladatelství: Orbis (edice Kobra)
rok vydání: 1970
počet stran: 186
ilustrace: žádné


Detektivní příběh s nádechem mystiky. Na Sittafordském sídle se koná seance při které jsou vyvoláváni duchové a jsou jim kladeny různé otázky. Oni potom odpovídají pomocí stolečku, který vyťukává jejich vzkaz. Obyčejná večerní zábava - takových seancí už pořádali. Ten večer je ale vše jiné, děsivé. Poslední vzkaz je pro majora Burnabyho. Duch mu oznamuje, že jeho přítel - kapitán Trevelyan - je mrtev. Po skončení seance jsou všichni bez nálady. Major nemá klid a přesto, že je sněhová kalamita, rozhodne se dojít svého přítele navštívit do nedalekého města. Když se mu přes všechny ty závěje a sněhovou bouřku podaří dostat se do Exhamptonu najde přítele mrtvého ...

Z vraždy je obviněn Jim Pearson a vzat do vazby. Jeho snoubenka Emili Trefusisová tento fakt nechce pasivně přijmout a pokusí se vypátrat, kdo má vraždu na svědomí.

Jako vždy je vrahem ten, koho bych hádala nejméně. Tentokrát jsem si sama nikoho nevytypovala - podezřívala jsem snad úplně všechny - mimo Emili. Kdybych si jméno vraha zkusila odhadnout jen tak, možná bych měla větší úspěšnost. Ať se snažím, jak se snažím, nikdy se netrefím. A přitom je to tak logické - vše je v knize zmíňěno, nic autorka nezatajuje .... přesto se snad nikdy nedovtípím. Naštěstí mi zbývá ještě dost knih od Agathy Christie k přečtení - možná si jednou tak vytrénuji pozornost i logiku a podaří se mi uspět.

A jak jste na tom vy? Jste z knihy sami schopní vydedukovat vraha? Přesto, že je to logické - přijde mi nemožné uspět.





 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...