sobota 22. prosince 2012

Ohlédnutí za rokem 2012

 
Nejlepší kniha za rok 2012:
knižní série Písně ledu a ohně, ale nedokážu z ní vybrat jednu knihu, uchvátily mne všechny, které jsem zatím měla možnost přečíst

Nejhorší kniha za rok 2012:
volím Pýchu a přemlouvání a to spíš proto, jak otřesně je přeložena do češtiny - stylizace vět je prostě úděsná

Kniha, která mne nejvíce zklamala:
něco jiného, než jsem nakonec dostala, jsem si slibovala od knihy Nebezpečné známosti, asi mne výkony herců ve filmovém zpracování naladily víc, než mi kniha nakonec dala

Nedočtené knihy za rok 2012:
těmi jsou: Námořník na koni, Už zase skáču přes kaluže (ale tuhle knihu dočíst chci), Tom Jones

Nejhezčí obal knihy, kterou jsem četla v roce 2012:
Bouře mečů - George R. R. Martin - rytíř na koni je prostě úchvatný

Největší překvapení za rok 2012:
Emma - Jane Austenová - po tom, co jsem si přečetla Pýchu a přemlouvání mi dalo trochu přesvědčování pustit se do další její knihy; a vyplatilo se.

Nejoblíbenější citace z knih přečtených v roce 2012:
Přísahám a slibuji (Ota Dub)

Růže a láska kvetou bez zábran, neohlížejí se na válku, na krize, na zemětřesení, když přijde jejich čas, rozvíjí se do krásy

Závist, příteli, je bylina, která roste na záhoně slávy, a domýšlivost ji hnojí.

 Pražský hřbitov (Umberto Eco)
 
Lidé se nikdy nedopouštějí zla tak dokonale a s takovým nadšením, jako když to dělají z náboženského přesvědčení.

 Doktorka (Ota Dub)
 
Proud v řece se nedá vrátit, plynoucí čas zastavit a rozsápaná důvěra spravit. Otevřenou ránu můžeš zašít, a podle toho, jak je hluboká, bude vypadat jizva.



počet přečtených knih: 13 knih
počet přečtených stran: 6 027 stran



C  h  a  l  l  e  n  g  e  s :
Historical Fiction Reading Challenge 2012 - 7 knih
Tea & Book Reading Challenge 2012 - 3 knihy


A jaký byl váš rok 2012?


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...