neděle 11. září 2011

kniha # 10 Mrtvá v knihovně

název: Mrtvá v knihovně
originální název: The body in the library
autor: Agatha Christie
prvně publikováno: 1942
------------
moje vydání
nakladatelství: Odeon
rok vydání: 1983
počet stran: 179
ilustrace: žádné (kresba na obálce Adolf Born)

Mrtvá v knihovně je další z románů, kde je nejdůležitějším detektivem Jane Marplová.

V knihovně rodiny Bantryových služebná nalezla mrvolu dívky. Nikdo neví, kdo to je ani jak se tam ocitla. Paní Bantryová zavolá své přitelkyni Jane Marplové, aby za ní přišla. Případu se sice ujímá policie, ale Dolly Bantryová si nechce nechat ujít něco tak vzrušujícího, jako je neznámá mrtvá dívka nalezená v knihovně jejího domu.

Pátrání je zavede do rekreačního a ubytovacího střediska. Konkrétně k panu Jeffersonovi, jeho snaše a zeťi. Dívka zde pracovala jako tanečnice - zastupovala svou sestru, která si zranila kotník a nemohla proto po nějakou dobu vykonávat svou práci. Pan Jefferson je zámožný pán, ale při leteckém neštěstí přišel o syna i dceru, sám utrpěl rozsáhlá zranění, jež na něm zanechala trvalé následky.

Aby byl případ ještě více zamotaný, objevuje se na scéně ještě jedna mrtvá dívka - mladá skautka. Je nalezena ohořelá v autě jednoho z hostí a podezřelých. Souvisí nějak s prvním případem? A jak?

Důležitou roli v případu hraje fakt, že pan Conway Jefferson chtěl mrtvou dívku adoptovat. Lidí v okolí dívky bylo mnoho, vraždu mohl spáchat kdokoli z nich.

I já jsme měla podezřelých mnoho. Jednou ten, podruhé zas onen. Někdo se nabízel "sám" - to se mi zdálo poderželé, tak jsem tuto možnost hned zavrhla ..... Ani tentokrát jsem se k řešení ani nepřiblížila. Snažila jsem se knihu číst pomalu a hlavně pozorně. Přesto jsem znovu neuspěla.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...