sobota 10. září 2011

Já, Claudius - první kapitoly


Mám za sebou teprve 3 kapitoly, ale už teď je mi jasné, že jsem ve škole měla dávat mnohem větší pozor. Kdybych byla bývala ... No, kdo to nezná.

Claudius začíná své vyprávění od začátku - rozepisuje se o svých dědečcích, strýcích, jejich ženách .... a já v tom pěkně zhusta plavu. V antickém světě nebyl rozvod tabu, tak jako později. Dostáváme se tedy do další úrovně. Měl-li nějaký jeho strýc 2 manželky a obě s ním měly děti + si ještě adoptoval dítě své ženy z předchozího manželství (nebo dokonce nějaké cizí), nechápu už vůbec nic.

A jména. Ta jména. Všichni ti Claudiové, Tiberiové, Agrippové .... Sem tam se někdo jmenuje stejně. Navíc nemají příjmení na které jsme zvyklí - a která by mi přitom tak moc pomohla.

A pokračujeme dál - senát, principát, konzulové... Moje beznaděj nebere konce.

Nezbylo mi nic jiného než knihu pěkně odložit a vzít si na pomoc internet. Narazila jsem na zajímavý portál zabývajícím se obdobím antiky
Zde jsem si mohla dát do souvislostí alespoň základní genealogické souvislosti rodiny císaře Claudia. Snad jsem se do toho nezamotala ještě víc. Chápu to správně? Budu moc ráda opravíte-li mne - nebo poradíte.

Livia - jeho babička, matka Claudiova otce - Drusa
Augustus - dědeček (nevlastní, vzal si Livii už když byla těhotná)
Tiberius - strýc
Drusus - Claudiův otec
Antonie - Claudiova matka 


Claudius byl následovníkem Caliguly a předchůdcem Nera. Tedy:   Caligula --- Claudius --- Nero


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...